veteran tatra,auta veterani,inzerce veterani a poradna pro auto veterany tatra | veteran tatra

NTM

Chlumčany16

Tatra 57, 1933, pana Marcela Kunce

Svoji Tatru zakoupil v roce 2003 ze Zábřehu od pána, který neměl ani čas, ani chuť ani peníze auto opravdu z gruntu renovovat. Bylo celkem kompletní, chyběly jen nějaké drobnosti – pokud za drobnosti považujete původní reflektory Joro, klakson Bosch, směrovky Scintilla apod. Když prozkoumal zbytky laku na voze, pod čtvrtou vrstvou našel odstín světlé barvy – cosi jako slonovou kost. Na voze byla původní přístrojová deska, spínací skříňka, vlastně nic moc nechybělo. Motor se nechal protočit, vypadalo to že měl i kompresi. Až během renovace pan Kunc zjistil, že vůz je vlastně ve velmi špatném stavu, a to téměř po všech stránkách. Celkem dobře vypadala jen původní kožená sedadla. Za vše – ve stavu podle černobílých obrázků – zaplatil 39 000,- Kč. To nebyla špatná cena za veterána, ale ta hlavní investice teprve měla přijít. Po dvouletém parkování v garáži pan Kunc uhranul zkušeného kamaráda, aby se mu pustil do renovace vozu. Práce na voze zabraly téměř dva roky, ale poctivý přístup se vyplatil. Když byl obnoven lak a vše bylo tak krásně nové, pan Kunc to nevydržel a místo zachovalých původních kožených sedaček si nechal udělat kompletně nové kožené čalounění – včetně nových sedaček. Ani odstín čalounění není původní, protože ho majitel vybíral s ohledem na nový lak vozu. V současné době pan Kunc ještě čeká na několik chromovaných okrasných lišt kolem střechy a hlavní práce bude hotova.  Tatra nyní projde testací vozu a bude mít veteránská čísla. Auto bylo v Kopřivnici objednané 1.7.1933 panem dr. Hansem Sturmem z Reichenbergu –z Liberce pod objednacím číslem 3082/ 33. Šlo o typ  T57 kabriolet Lux a vůz byl převzat prvním majitelem 25.8.1933. I po všech historických peripetiích vozu dodnes souhlasí číslo rámu i motoru. Během renovace majitel posháněl chybějící „cukroví“ jako světlomety a pod, ale zatím jezdí s karburátorem Jikov. Původní anglický Amal 26 VD už sehnal, ale nyní hledá někoho, kdo by karburátor odborně renovoval. Z dokladů k vozu má pan Kunc jen Odborný posudek Národního technického muzea z počátku 90. let 20. století, který si nechal vypracovat jeden z předchozích majitelů z Brandýsa nad Labem. Vůz je v něm popsán jako nekompletní, nepojízdný a téměř úplně shnilý – smyslem posudku bylo, aby cena byla co nejnižší. Odhad zněl na 15 tisíc Kč. Vůz měl směřovat do Německa, ale z koupě podle všeho sešlo. Foto: M.Kunc, Klimkovice (9/08)

 

T57 Marcela Kunce
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
Tatra 57, 1933
podklad k vývozu
původní stav
původní stav